Rebecca kåret af NordeaFonden

19. december 2015 11:52 , af Michael Østergaard Hansen

Rebecca Jakobsen, som har fungeret som frivillig juniorleder over en mangeårig periode i Aalborg Tennisklub, er af NordeaFonden og SIFA, blev udvalgt som en af 10 frivillige personer, der har gjort en særlig indsats for foreningslivet i Aalborg.

Aalborg Tennisklub sendte en ansøgning til NordeaFonden, grundet at Rebecca har gjort et fremragende stykke arbejde for at udvikle tennis i Aalborg for juniorer. Rebecca har som juniorleder over årene stået i spidsen for utallige aktiviteter og organiseringen heraf. Det er utallige gode ting at nævne - hun er bl.a. en stor del af grunden til at vores JuniorIntroduktionskoncept er så succesfuldt - Rebecca er en af de første personer de nye juniorer møder i klubben. Hun tager altid imod med et smil og hendes evner som træner sikrer at alle nye juniorer får en god introduktion til tennisspillet. Ydermere har hun været primært ansvarlig og/eller medhjælp for Ungdomslegene over en lang årrække, hvilket har givet mange spillere fra ind og udland en stor tennisoplevelse.

NordeaFonden modtog 55 ansøgninger, hvoraf 10 blev udvalgt. NordeaFondens formål er at "fremme det gode liv indenfor bl.a. foreningsidræt". Det lever Rebecca i allerhøjeste grad op til. Med kåringen følger 5.000 kr. som Rebecca kan købe ekstra julegaver for. Vi synes selvfølgelig hun burde have haft meget mere. Tusind tak for indsatsen. Udover en tak for indsatsen til Rebecca, så skal der selvfølgelig også lyde en stor tak til resten af de frivillige arbejdskræfter i Aalborg Tennisklub. Jeg vil allerede godt nu love, at der i løbet af sommeren vil afholdes en frivillighedsfest, for at påskønne arbejdet.

Bedste hilsner og go' jul fra

Michael - på vegne af Aalborg Tennisklub