Juniortræning udendørs 2024

I Aalborg Tennisklub kan vi tilbyde træning til juniorer på alle niveauer.

Vi udbyder træning efter Play&Stay konceptet, hvor nybegyndere starter med en bold, der er nemmere at kontrollere samt en bane, som er mindre end en regulær tennisbane. Der er i alt fire boldtyper; rød, orange, grøn og gul, som hver passer til et specifikt sted i juniorernes udviklingskurve - blandt andet i forhold til højde og niveau.

Der kan læses mere om Play & Stay konceptet her. ATK har på baggrund af Play&Stay koncepterne udviklet deres egen træningsstruktur for juniorer, som kan ses her.

• Du og dine forældre skal bestemme, om du skal træne tirsdag, torsdag eller begge dage.
  • Trænerne vil derefter inddele spillerne på de forskellige boldtyper nævnt ovenfor.
  • På de forskellige boldtyper laves der følgende inddelinger fra trænernes side i samråd med spillere og forældre:
    • Fokus spillere - ambitioner om at deltage i turneringer
    • Fun spillere - ambitioner om at udvikle sociale relationer gennem tennis
  • Ligegyldigt hvor spillerne ser sig selv, får vi det alle sjovt - det kan jeg godt love. Ændrer synet sig gennem sæsonen, kan der tages fat i trænerne, så løser vi det sammen.

Tilmelding - kræver at man har købt 2024 medlemskab

Tilmelding til træning TIRSDAG her.
Tilmelding til træning TORSDAG her.
Tilmelding til træning TIRSDAG og TORSDAG her. Ved denne tilmelding opkræves yderligere 845 kroner oven i juniormedlemskabet.

Tidspunkter - både tirsdag og torsdag

FUN FOKUS
Rød bold: 17.00-18.00 (Kristian, William) Gul og grøn bold: 16.00-19.00 (Dominika, Katinka)
Orange bold: 16.00-17.00 (Magnus, Asija, William) Orange bold: 18.00-19.00 (Oliver)
Grøn bold: 17.00-18.30 (Magnus, Asija, William) Grøn bold: 19.00-20.30 (Oliver)
Gul bold: 18.30-20.00 (Kristian, Asija, Sophia)

Har du brug for at sætte ansigt på trænerne, kan det gøres her.

Junior Introduktion

For nybegyndere henviser vi til vores Junior Introduktion, hvor der gives en basal indføring til tennisspillet.

For at deltage i junior træningen, skal man være min. 6 år gammel.

Facebook-gruppe for juniorer og forældre

Trænerne i ATK kommunikerer bl.a. via klubbens junior-Facebook gruppe angående arrangementer og andet vigtig information i forbindelse med træning. Er du selv juniorspiller eller forældre til en juniorspiller, kan du blive medlem af gruppen her:

Hvor er træningen?

Junior træning foregår på anlægget på Kastetvej 73.

Hvad gør vi med træningen hvis det regner?

Der er altid træning, uanset vejr. Hvis ikke det er muligt at spille på tennisbanerne, finder trænerne på noget andet sjovt.

Hvornår er der træning?

Vores træning udbydes tirsdage & torsdage.
Træningen løber over 16 uger.
Der er start i uge 16, og sidste uge inden sommerferien er uge 26.
Efter sommerferien starter træningen i uge 33 og sidste træning er i uge 37.